Spin Off Forstudium i Dans har et faglig råd som velges årlig ved begynnelsen av hvert skoleår. Rådet består av tre medlemmer som velges av og blant skolens pedagoger, og har fagområdene jazzdans, klassisk ballett og samtidsdans representert. I tillegg består rådet av en elev fra danselinje i videregående skole og en elev fra dansestudie på høyskole/universitetsnivå. Rådets oppgave er å drøfte og gi faglige råd til skolens ledelse i dansefaglige og pedagogiske spørsmål.
Faglig Råd

Hege Nordahl-Angell
Hege er utdannet ved Statens Balletthøyskole, pedagoglinjen (nå: KHiO), med hovedfag i jazz. Hege har undervist ved Spin Off Dansestudio AS og Oslo Kulturskole i en årrekke, ved Schous kulturstasjon. Hege fungerte som prosjektkoordinator for Spin Off Dansestudio as Jubileumsforestilling i 2007 og nå for kveldsskolens elevforestillinger. Koreografert for bl.a Fagerborg Vgs. Hun har undervist/underviser i jazz ved Edv.Munch, Lillestrøm, Rud, Fagerborg og Elvebakken videregående skole. Hege har koreografert for Schous Kulturstasjon sine elevforestillinger. Hun har hatt ansvar for flere fordypningsprogram i Oslo Kulturskole ved Schous Kulturstasjon. Hege koreograferte for Spin Off Forstudium i Dans i 2011 og har hatt regi på eksamensforestillingene på Riksscenen de siste årene. Hege underviser i jazz.

Trude Støvind
Trude er utdannet ballettdanser ved Heather Hebbert´s ballettstudio i Bodø og ved Hochschule for Tanz und Muzik i München. Mellom 1995 og 2015 var hun fast ansatt som danser i Nasjonalballetten, hvor hun har gjort fremtredende soloroller både i det klassiske og moderne repertoaret. I 2017 tok Trude eksamen i PPU (Praktisk Pedagogisk Utdanning) ved Kunsthøgskolen i Oslo og har siden vært tilknyttet ballettskolen ved Den Norske Opera og Ballett. Hun er pedagog for både På Tå Hev og for fordypningsprogrammet DanseFot, og har hatt flere turneer for Den Kulturelle Skolesekken, med ballett som hovedfokus. Trude gir jevnlig klasser i ballett på Proda Oslo for profesjonelle dansere. Trude startet å undervise i ballett ved Spin Off høsten 2022.

Vigdis Langeggen
Vigdis er utdannet ved Ettårig Forstudium i Dans og Statens Balletthøgskole, pedagoglinjen, med moderne som hovedfag. Videre studier i samtidsdans og improvisasjon med blant andre Frey Faust, David Zambrano og Kurt Koegel.Har undervist ved bl.a: PRODA, KHiO, Norges Dansehøyskole, Spin Off Dansestudio as, ulike videregående skoler m/dans, private skoler og Dissimilis kultur – og kompetansesenter. Veileder studenter ved PPU ved KHIO i metodikk og undervisningspraksis. Er medforfatter av boka ”Dansekomposisjon og koreografi”, lærebok for danselinjer ved videregående skoler. Etablerte kompaniet Rubato Dance Experiment i 2007. som jobber med forestillinger og film innenfor samtidsdans. Koreograferte for Spin Off Forstudium i Dans i 2003 og 2004. Vigdis underviser i samtidsdans, improvisasjon og kreative oppgaver. Vigdis fungerer også som elevkontakt.

Leona Nessa Orten
Leona er avgangselev ved den landsdekkende danselinjen på Edvard Munch Videregående skole. Hun startet å danse i ung alder på Kirkenær Ballettskole i Oslo, og har siden vært med i deres kompani ¨Barneballetten¨i 8 år. Siden 2023 har hun danset i ungdomskompanier ¨Jo-KI¨. Hun har også erfaring innen ulike former for scenekunst, og har vært med i flere produksjoner på Nationaltheateret og Folketeateret.

Erik Sand Angelsen
Erik tar en bachelor i jazzdans ved Kunsthøgskolen i Oslo hvor han uteksamineres i 2026. Han startet å danse ved danselinja i Trondheim før studier på Spin Off Forstudium i Dans. Erik har erfaring innen et bredt spekter av scenekunst og har i tillegg til dans bakgrunn fra både nysirkus og teater. Før skolegangen ved Spin Off deltok han i På tå hev ved Operaen og har ellers gjort verker av koreografer som Jo Strømgren, Stian Danielsen og Mari Carrasco. Ved siden av studiene er Erik selv aktiv som pedagog ved «Nesodden Teaterfabrikk» og for «Sommerskolen i Oslo». Vinteren 2024 hadde han sin koreografiske debut på Danselinja i Trondheims jubileumsforestilling og er ellers aktiv hos «Bajas Produksjoner» og med egne prosjekter.
